tisdag 23 augusti 2011

Vaknade i "skogen"

Jag vet inte vad jag gjort under natten men jag vaknade med tankar på vad gunnar har gjort med en annan tjej. Det är märkligt för jag har ju känt sådant lugn de sista dagarna och jag var nöjd i går kväll innan jag lade mig.
Någon gång eller några gånger under natten så vaknade jag och hade lite svårt att somna om - men inte allt för länge - men jag minns inte att jag tänkte något alls då utom; "ska jag bli liggandes så här nu när jag ska jobba i morgon?". Jag tror jag till och med somnade efter den tanken.
Men så vaknade jag i morse - innan klockan ringde - och så bara fanns tankarna där. Det var jobbigt att ha dem och det fanns minnen från vad jag tänkt under de dagarna som visade att jag "kände av" att gunnar gjorde saker som gjorde mig illa (fast jag inte visste, rent praktiskt, då att det var så utan fått reda på det efteråt).
Men så bestämde jag mig för att jag inte ville tänka på dessa tankarna och jag välsignade gunnar i stället för att bli arg, besviken och tillklämd.
Jag klev ut ur skogen och ner på vägen igen!
Det här ska bli en fin dag.
Första dagen på jobbet efter semestern.

Inga kommentarer: