måndag 15 augusti 2011

Orolig natt

Jag ska iväg på en lång utfärd idag som slutar i morgon vid åtta på morgonen då vi ska lämna tillbaka bilen vi ska hyra. Klockan 8 ska vi hämta den.
Mycket konstigt stök som hänt i natt.
Tänkte jag skulle lägga mig tidigt för att sova - skulle ju upp 6 men har jag fått sova någon gång två timmar i sträck så är jag glad. Väcktes av något senast klockan 5 låg kvar en stund men gav sedan upp.
Släppte ut mina katter för att de ska få hinna vara ute lite innan jag ska iväg - annars fick det vara utan utevistelse hela dagen och det vore tråkigt för dem och säkert göra dem lite rastlös.
Har förberett lite matsäck för frukost när vi kommit iväg en liten bit och snart ska jag väcka vännen som sover över här inför resan.

Jag skrev ändå en förklaring till gunnar i går - smart eller inte - så att han förstår att jag inte har glömt varken det han gjort - eller det jag gjort - men att jag lagt det åt sidan när jag säger att jag är hans vän.
Nu har gunnar inte svarat - och det kan vara så att han skiter fullständigt i mitt erbjudande - men mitt erbjudande står fast.
Jag tror inte min förklaring kan uppfattas som om jag är osäker eller desperat över att få träffa honom.
Dessutom skrev jag att jag inte har tid att ses de närmaste dagarna så det inte är därför jag ...

Jag mår fortfarande bra i den tanken - oavsett hur gunnar vill göra med mitt erbjudande.

Jag kan också hålla den distansen som skiljer en vän och älskad åt - och jag vet att jag måste ha extra hårda gränser - tex kan jag inte släppa in gunnar hemma hos mig utan det får bli telefon eller träff på fik eller liknande (om jag ska träffa honom)

Nu ska jag ta mig in i duschen innan jag väcker min vän vid halv 7 - sen blir det frukost och så iväg vid halv 8.
God dag!

Inga kommentarer: