måndag 22 augusti 2011

Slut på semestern

Ja då börjar jag "räkna ner". Semesterns sista dag var idag - det kanske är därför jag känt det lite som om jag glömt/missat någonting.
Jag har haft en bra semester lagom lugnt. Jag har inte gjort några långresor direkt men några små utflykter och flera dagsäventyr. Jag har träffat vänner och jag har haft några hängardagar för mig själv.
Jag har hunnit ta igen mig och bara försöka grunna lite på hur jag vill ha det.
Jag har letat efter lösningar utan att "springa iväg huvudlöst".
Jag har startat den här bloggen - och det har hjälpt mig massor i mina tankar om gunnar och den relationen (om den kan kallas relation?).
Jag har bett Gud om hjälp och jag tror verkligen att han vill hjälpa mig.
Det är jag som måste "stilla mig" och vänta på vad han ska göra med mig och min situation.
Jag tror att min erbjudna vänskap till gunnar är rätt - och vi får se hur det utvecklar sig.
Men just nu är jag utvilad och lugn inför arbetsstarten - och det är länge sedan jag kände det så.
Jag har varit helt slutkörd till kropp och själv, så länge, pga situationen med gunnar.

Det är skönt att kunna släppa tanken på att han har andra kvinnor i sitt liv - som han väljer att lägga energi på - även om jag inte är glad över det. Men så länge jag inte involverar mig med honom fysiskt eller på ett relationsmässigt sätt - utan bara är vän med honom - så kan jag hålla isär mig från dem och honom.

Det känns roligt att börja jobba faktiskt!

Inga kommentarer: