onsdag 10 augusti 2011

Sorg?

Jag vet inte vad jag känner idag. Det är något inom mig som .... Jag vet inte om det är sorg.
Sedan barn har jag stängt in mina känslor så att jag inte varit medveten om dem och när de nu kommit fram så vet jag inte vad det är jag känner.
Jag har sprungit ifrån dem eller försökt att lämna dem till gunnar (med tron att jag tog hand om mig själv och känna men allt jag gjorde var att teoretiskt tala om dem) under tiden allt stök med gunnar varit.
Men jag måste lära mig praktisk och inom mig ta hand om dem. Jag måste också få veta vilken känsla som är vilken så jag har namn på det jag känner.
Hur lär man sig att känna och veta vilken känsla som är vilken när man blivit så gammal som jag är och  allt jag tidigare tillåtit är att skratta, känna glädje (för ingen skulle veta om jag kände sorg, smärta, ilska ångest etc därför då blev allt värre än innan)
Hur gör jag?

Inga kommentarer: