fredag 12 augusti 2011

Natten

Den här natten har inte varit så tillfredsställande - sömnmässigt - som jag skulle velat. Visserligen blev jag med Guds hjälp lugn inombords men det tog en stund att somna ändå. Sedan kom ett sms vid halv sex och då låg jag vaken en stund till - för då satte tankarna igång som ett vindkraftverk i storm. Lämnade åter över till Gud och kunde somna om. Men vaknade av mag-/tarmont. (magen har ju satt igång efter jag var hos sjukgymnasten och vill bli av med allt som den "sparat" på sedan fredagen men så hårt så magen smärtar då och då).
Något som lättade,  i mitt känslomässiga "kaos", var att jag läste en annan blogg som gjorde mig lugn därför att jag fick se att jag inte var ensam med att reagera - ganska så exakt - som jag gjort.
Och trots att jag är ledsen för deras situation så måste jag säga att det var skönt för mig att se att det är inte jag som reagerat knäppt på en karl som varit sund (för så låter gunnar när han talar om vad han tycker om mitt agerande).  Men gunnar är inte sund bara duktiga på att hålla skenet uppe.

Nu har en ny dag kommit och jag hoppas jag ska orka med den.
Ska hjälpa min dotter under eftermiddagen och framåt kvällen kanske
I morgon får jag besök och på måndag ska vi åka iväg på en lång dagstripp.
Tisdag kväll hoppas jag att jag ska komma i säng ensam i mitt hem - för nu känner jag att jag skulle behöva det. Samtidigt så är kanske inte isolering så smart i detta läge - eftersom jag ändå inte tar hand om mina känslor utan flyr från dem - ofta genom att sitta och spela patient på datorn. Känner mig lobbotomerad när jag gör det men det är nog det jag letar efter just då.
Nu ska det bli lite frukost i alla fall
Ha ens kön dag

Inga kommentarer: