fredag 12 augusti 2011

Jag måste bara fråga

Det här är frågor jag skulle vilja ställa till gunnar - men inser att det inte är någon mening.  Dessutom kanske de är lite anklagande och jag vill inte längre anklag honom - det hjälper inte och jag mår inte bättre av det - men jag vet inte hur jag ska ställa frågorna utan att de låter anklagande?

Känns det bra att ha jagat bort mig, känslorna du fått från mig och haft för mig?
Är det skönt att tänka tanken att aldrig mer se mig, prata med mig eller ha mig i dina armar?
Känns det rätt att skylla ifrån dig (ditt handlande) på mig och mina reaktioner - att det var mitt fel att det blivit som det blivit mellan oss (trots att det var du som svek med andra)?
Tror du att du i längden kommer att vara tillfredsställd med att ge det jag önskat av dig till någon annan - tror du det kompencerar?

Tror du att du kommer att må bra framöver när du kommer ihåg att du jagade bort mig/tystade mig med att tillintet göra mig?

Känns det bra att ha trampat på min kärlek och inte tillåta mig att ta hand om mig själv så jag inte blev sårad bara för att du är rädd men velat ha kärleken jag haft att ge?
Tror du att du kommer att känna dig tillfredsställd med att inte ha den närhet som vi haft och som du skulle kunna ha hela tiden?
Kommer du att må bra att ha förhållanden som bara är lögn och du måste ljuga och manipulerar hela tiden för att hålla fasaden uppe?

Jag ska inte skicka dem till honom - men jag hoppas på något sätt att de når honom igenom luften i alla fall
Jag älskar honom - den bit som är hans
Och jag vet idag att han har varit med mig när han varit det - inte i ett utagerande utan han har varit med mig - men han har inte klarat av den närhet som han fått och gett
Det är inte mig det är fel (även om jag åkte dit i ett medberoende som varit hemsk) det är hans rädsla som orsakat detta
Bättre att ha kvinnor omkring sig som han inte har närhet och känslor som kan brännas - då funkar han bäst för han är på distans känslomässigt
Mycket tråkigt för mig
Tragiskt för honom
Jag har kommit ett steg till genom att ställa frågorna men inte ge dem till gunnar
Det är svårt när jag inte har det nätverk jag skulle vilja ha

Inga kommentarer: