lördag 13 augusti 2011

Påminnelse....

Jag har gått tillbaka till en annan blogg som handlar om relation till en sex- och relationsmissbrukare.
Hon har hamnat där jag hamnade i somras och att påminna mig idag - efter mitt mail till gunnar - gjorde att jag såg att det var verkligen bara en vän jag påminde honom om att jag är.
Att det var helt borta från min saknad och mina känslor för honom - för jag kände inte någon ånger över att jag skrev det även fast jag kom ihåg min egen smärta.
Jag är hans vän - trots allt - och det kanske kan ses som helt knäppt men jag tror att det är rätt
Att det är rätt för mig - och för honom även om han kanske inte tar emot det - för jag vill inte ta avstånd eller hata. Jag vill lära mig sätta gränser och stå för mina gränser.
Jag vill också få vara jag.

Tittade på Dr Phil nyss han sa "att inte lita på människor är egentligen att säga att man inte litar på sig själv och sin förmåga att möta och ta hand om det andra människor kan göra mot mig"
Något sa klick i mig!
gunnar är den första personen som jag har litat på och det betyder ju att jag hade börjat lita på mig själv och att jag kan hantera vad andra tänkas kunna göra mot mig när jag träffade honom

Att jag tappade balansen hade med så mycket mer att göra än bara gunnar och hans svek.
Jag var ny i att lita på mig själv - jag behövde hitta mina redskap etc för att få balans igen
Och vet du? Jag tror jag har hittat de viktigaste i alla fall
'och - i detta nu känner jag att jag verkligen har förlåtit gunnar!
Jag har velat förlåt och tänkt att jag förlåtit - men nu känner jag mig faktiskt fri på ett sätt som är oförklarligt
Detta tror jag inte gör att jag ska sluta sakna gunnar eller att jag inte ska kunna bli ledsen eller att det inte kan smärta för att han svikit, ljugit och manipulerat men jag tror att jag är fri i själen kanske man kan säga

Ja vi får se vad det blir av detta - just nu känner jag tillförsikt :)

Inga kommentarer: