måndag 29 augusti 2011

återblick i bloggen

Jag började skriva den 2:a augusti och jag ser hur väl jag behövt den här bloggen. jag önskar jag hade vågat börja skriva tidigare men samtidigt så var jag så förvirrad och så i panik så jag vet inte om jag hade kunnat skriva något vettigt alls. Samtidigt så är det just det här med att se vad man tänker - utan att inkludera den som gjort en illa - väldigt viktigt och får, i alla fall mig, att se saken lite annorlunda än jag gjort när jag sitter och tycker synd om mig själv - drar offerkoftan hårdare om mig själv.
Visst jag har råkat illa ut men samtidigt så ser jag ju när jag ser tillbaka på mig själv under denhär tiden att jag verkligen inte har varit rationell på något vis många gånger.

Det är skillnad på mitt tänkande från den 2/8 hurskulle det inte ha varit om jag började skriva när jag första gången såg honom med en annan.
Jag tycket då att han var så gullig - han tog hem min tvätt till sig ochtvättade den eftersom min tvättstuga var stängd för reparation en dryg månad. Sen samma vecka fick jag se att han hade en annan.
Det var bara dåligt samvete som fick honom att göra det - inte gullighet alls.
Det är tråkigt när jag ser tillbaka och ser att mycket av det han gjort - och jag tycket varit gulligt - har varit pga hans andra kontakter.

Men det är historia nu och inget som jag ska dra i  (det är uppe i skogen) utanjag ska titta på det som är sagt nu - och som jag verkligen menar och behöver - vänskap (det håller mig på vägen).

Inga kommentarer: