fredag 5 augusti 2011

Tidig morgon

Vaknade kvart över sex.
Tankarna irrade iväg - som de brukar göra när jag vaknar - men så helt plötsligt kom jag på att min första tanke denna morgon var inte på gunnar.
Tack gode Gud!
Jag är osäker men jag tror att det är första gången sedan hela den här historien rullades igång.
Jag tror att en orsak till det är att under den sista "turen" så fick jag bevis på att min magkänsla är rätt - det behövdes bara en gång då det hände för att jag skulle kunna lita på mig själv och inte backa när gunnar sa att jag hade fel.
Men också att jag har lämnat mig, gunnar och hela situationen i Guds händer på riktigt för första gången.
Hela historien - inte bara en bit här eller där som tidigare. Men det känns ju som jag har hela historien nu att kunna lämna över också.
Var gunnar än vaknar och med vem han än vaknar så hoppas jag att han vaknar upp till ett "uppvaknande" som får honom att vilja komma loss.
Men jag  hoppas att det blir några fler "uppvaknanden" för mig också som kan göra att jag kommer fri mer och mer från den "diffe" som vill kontrollera mig.
Konstig att min tanke att skriva om att jag inte tänkte på gunnar när jag vaknade ändå handlade om tankar på honom.
Jag har en ny dag - ett nytt oskrivet blad - framför mig och jag har tänkt att det ska bli en skön dag för mig.
Har tänkt att göra  en utflykt med filt, piknick och en bok.
Men några lugna timmar blir det hemma först!

Inga kommentarer: