onsdag 31 augusti 2011

Tack Augusti 2011

Jag bytte namn på min blogg.
Tankarna är fortfarande sanna men jag känner att mycket har hänt den här månaden och tankarna har blivit mer nya. Jag sitter inte riktigt fast i hur jag tänkte tidigare.
Jag är säkrare på mig själv - och mindre benägen till att lyssna till vad "samhällsvärderingarna" säger, vad mina gamla "spöken" försöker få mig att lyssna på - men även vad "fackmänniskor" med riktig erfarenhet har att säga.
Samhällsvärderingarna är hårda - och utan medmänsklighet många gånger.
Erfarenheterna är just erfarenheter och därför inte fel - men det är inte säkert att det är rätt för alla och för mig krånglade det till en massa.
Men mest krånglade nog de gamla "spökena" till det för mig. Det var de som gjorde att jag inte klarade av att stå fast i vad jag hade "känt och upplevt" och att jag sprang som en fjäder i vinden - fram och tillbaka utan någon som helst styrka i mig själv.
De erfarnas åsikter och erfarenheter kommer jag att ha i åtanke i fortsatt vandring - men inte ha som lag.
Nu ska jag gå som jag ska gå - på min väg - och det kommer att ge mig styrka och glädje (oavsett vad som kommer att hända med gunnar)

Så, där kom Augustis sista inlägg
Tack Augusti för den här tiden - som gett mig så mycket och korrigerat in mina steg rätt och blicken framåt
Skogen får Gud ta ner till mig på vägen om det är något där som jag behöver ta tag i för att bli fri - annars lämnar jag skogen åt sig själv.

Inga kommentarer: