lördag 13 augusti 2011

Min morgon

Vaknade kvart över 6 av en dröm.
Låg och bad en stund för drömmen sa att gunnar inte mår bra alls

Ville somna om men helt plötsligt så börjar de skrika och dunsa i våningen över mig - och jag hör gråt och aj. Jag rusade på telefonen och slog 112. Tre gånger fick jag ton innan numret slogs men ingen kopplingston så jag fick svar hos polisen. Sedan slutade allt stök över mitt huvud.
Jag hörde en och annan snyftning tror jag och gick här på helspänn för att se om någonting mer skulle hända men efter en stund går kvinnan ut
Tänk om det bara var en mardröm?

Jobbig morgon...
och jag kanske har gjort ett misstag?
Jag har skickat ett mail till gunnar - att jag drömt och att min tanke bara är att jag är hans vän om han behöver en som vet "allt" om honom
Jag drömde att han hade det jobbigt
Min känsla blev så när jag bad och jag tänkte att jag skulle skriva om det kändes rätt när jag vaknade igen
men nu kunde jag ju inte somna om så jag skrev ändå

Men jag kom på att jag kan i alla fall inte träffa honom de närmaset 3-4 dagarna - och vill han prata i telefonen får det bli lite kort för jag har annat för mig
Så det känns som det inte var fel i alla fall för jag kan inte göra något förhastat
Jag är hans vän men jag vill inte längre vara det på hans villkor!
Det är jag som bestämmer hur jag vill ha det härefter!

Det var inte saknad eller längtan - eller kontroll - som gjorde att jag skrev utan att jag verkligen är hans vän även om han inte är sin vän - och som det just nu är inte kan vara det fullt ut till någon som han har det

Jag ska inte låtsas som om jag inte har känslor - men de är inte dem jag öppnar nu!!

Fortsättning följer - jag hoppas att jag har rätt

Inga kommentarer: