onsdag 24 augusti 2011

Stressad?

Jag vet inte om jag är stressad eller oroad av någonting
Jag har ett symptom som brukar visa mig att jag är i psykisk stress - men den här gången vet jag faktiskt inte vad det skulle vara som är orsaken.
Det var en av tjejerna på jobbet som fått ta över en del av mitt jobb när jag hade semester som var sur för det - men det var inte mitt fel och vill hon vara sur så får hon ju vara det.
Idag så la hon sig i ett samtal som jag hade med en annan tjej också - jag vet inte om hon trodde jag klagade på en sak eller hur det var för hon var inte med i rummet från början av samtalet.
Och jag klagade inte alls utan sa bara ett antagande om varför något var som det var (inte som det brukar när jag är där) men inte som gnäll eller som något anklagande mot den som gjort det - mer "ja så kan det gå".
Det kanske är det som stressar upp mig ändå eftersom det är det jag tänker på i alla fall - och skriver om,

Jag funderade på om jag jobbar på fel jobb - men jag trivs ju där och känner att det är min plats (i alla fall just nu).
Sen funderade jag på om det hade med gunnar att göra att han inte hör av sig (fast han vill vara vänner) - men det gör ju inte jag heller så jag har svårt att tro det, Dessutom så tänker jag väldigt lite på gunnar just nu - allt har sin tid och det är inte dags ännu för "oss".

Nej jag antar att tjejen har fått något i mig att bli oroligt.
Den lilla i mig som alltid fick höra att hon inte brydde sig om andra, var egoistisk och elak - har säkert känt sig olustig och vill kanske få mig att bevisa att det inte är så. Jag vill inte bevisa någonting - vill tjejen tycka att det är dåligt för att jag inte ordnat det på min semester (jag försökte verkligen få till det) när jag inte har befogenhet mer än be de som är "över mig" att se till att det ordnar sig - så får hon väl tycka det. Och vem säger att hon skulle slippa undan och någon annan skulle vara tvungen att ta det?
Jag har inte gjort fel. Jag vet hur det var innan och jag vet att jag försökte få så många som möjligt att hjälpa till med olika saker men det funkar tydligen inte. Då får de ha det som det var tills jag kommer tillbaka.
Inte mitt problem!
Vill hon sura så får hon sura!
Jag släpper det - och hennes surighet nu!

Inga kommentarer: