söndag 7 augusti 2011

Jag läste i en annan blogg...

Hon skrev om ordet understand från engelskan att det betydde förstå underifrån och att när vi dömer och kritiserar folk har vi inte förstått något utan sett uppifrån.
Jag funderade då på om mitt sätt mot gunnar - efter att han svikit - har varit att se honom uppifrån men då såg jag att det inte var så utan jag såg från underläge - inte underifrån - därför att jag hade inga verktyg att hantera mina känslor eller honom med och jag visste först inte vad det var som var fel och när jag väl visste det hade jag gått för långt att jag inte kunde vända tillbaka (dessutom hade jag fortfarande inte verktyg).
Men visst, jag tror att jag ibland har sett uppifrån på honom - just därför att jag försökte ta mig upp från mitt underläge och då hamnade jag för högt uppe. Men hur högt upp jag än hamnade så sa det "splash" så var jag nere i underläget igen.

Jag önskar att jag hade kunnat se från underfrån - och haft verktyg
Då hade min/vår situation varit annorlunda idag
men nu är det som det är

Inga kommentarer: