måndag 5 december 2011

Vill redan

Jag vill redan ta upp kontakten med gunnar - hur ambivalent är jag?
men jag tror inte att det här är rätt - att vi inte ska ha kontakt (att vi inte hör ihop)
kommer på mig att jag vill skicka en liten hälsning, en uppmuntran, men också tala om att jag är besviken...
vill att han ska vakna och bry sig - att han vill ställa till rätta (men...)

men jag har lovat att inte höra av mig igen

och löfte är ett löfte - det ska inte brytas!

Jag vet att jag ses som sjuk  - jag vet att det jag tänker anses sjukt - jag vet att det jag tror på ses som sjukt men jag kan inte vara annan än den jag är
och
jag kan inte backa från det

men jag måste släppa taget - och har släppt taget - får inte ta tag igen!

jag är gunnars vän - men han är inte min
då måste jag ...............suck och gråt!

nu är jag verkligen ledsen - men det är inte farligt att vara ledsen

jag stannar där!

Inga kommentarer: