torsdag 8 december 2011

För en tid sedan

strax efter jag känt mig så säker - men dunsat ner till marken med en smäll ändå

så hade jag en tillförsikt - jag kände en trygghet att trots allt vara gunnars vän

och så kom nästa smäll

jag klarade det inte längre

det var inte inte det värsta som hänt - men tydligen det sista som behövdes för att bägaren skulle rinna över

jag längtar efter gunnar - men jag vill inte ha kontakt med honom
jag älskar gunnar - men jag kan inte ha kontakt med honom
jag är gunnars vän - men jag behöver få frid i min själv
jag vill få kramas med gunnar - men jag behöver få känna mig trygg och att aldrig veta vad som 
                                                       händer efter det gör mig otrygg
jag vill få älska gunnar - men jag vill också bli älskad

ny dag
och jag har fått sova ut ordentligt i natt - och jag är sååååå tacksam
ny dag
jag får se vad den har i sin famn
ny dag
ta den först nu - så är morgondagen inslagen och i väntan

tack för sömn och vila
tack för en ny dag - även om den inte känns som glädje
TACK!

Inga kommentarer: