fredag 16 december 2011

Min barndoms väg...

Jag såg nyss en bild i svart-vitt.
Bilden visade en gles skogsväg där en vuxen gick med ett barn - de höll varandra i handen.
Och jag fick en olustkänsla!
Varför?
Först förstod jag inte varför men sedan "klack det till" i mig och det som var i det omedvetna kom fram till det medvetna.
För mig symboliserade den bilden hur jag blir ledd helt fel på min tidiga tid på min väg.
De går långt ut på ena sidan och inte stadigt på mitten.
I mitt fall var det min mamma som var helt "förvrängd" och jag kan inte för mitt liv ens säga att hon gjorde sitt bästa för mig.
Hon gjorde sitt bästa för att bli större och starkare på min bekostnad - för hon gjorde sådan skillnad på mig och min syster så jag vet att hon hade kunnat annat
även om min syster inte heller växte upp till en fullt sund människa - för hon fick allt (och på det viset trodde/tror hon att hon är "allt" - bäst och oantastlig)

Men förutom dessa tankar så vaknade jag till en konstig känsla av frihet idag - och det känns väldigt bra faktiskt
Jag vet inte om det kommer att hålla i sig - men just nu njuter jag av det

Kanske att bli påmind om vem jag är egentligen - igår - gjorde detta (och den här gången satte jag ord på det också)

Ha en fin dag!

Inga kommentarer: