torsdag 22 december 2011

Jag är verkligen en riktig röra inombords

Mitt erbjudande som jag la ut här om dagen till en person som inte bett om det - är verkligen inte alls bra!
Jag har bett om ursäkt för jag klev över hans gräns - men eftersom jag erbjöd mig att vara en samtalsbollare så har jag ändå sagt att jag ställer upp om han blev intresserad av det.
Han har inte hört av sig - svarat på varken ursäkten eller något annat - och nu är jag väldigt orolig för att han säger upp kontakten utan att säga något
Jag förstår att det är det absolut värsta för mig - att någon bara struntar i att säga hur han/hon vill ha det - lämna mig om du vill eller måste men stå för det så jag vet vad som gäller - jag ska inte behöva gissa.
Därför räknar jag också oftast med att den som inte hört av sig på ett tag (när det är olikt hur det brukar vara) har klippt av utan att säga det - och det gör mig också orolig mest hela tiden

Jag har inte sett det riktigt förr än nu
och jag förstår att folk har sina liv och saker kan hända som gör att man inte hör av sig som man "borde" - jag har det lika dant - men ändå så oroar jag mig

Jag höll på att skriva ett mail till nyss - men kom på mig att jag börjar göra på samma sätt som med gunnar - fast med helt andra syften INTE KLOKT ALLTSÅ!!!!!

jag ska bort från medberoendet inte fastna i andra sammanhang!

Jag skulle behöva hjälp från någon utomstående som bara kunde slita det ur mig

Ja nu har jag i alla fall sett det - och kan börja fundera på hur jag ska låta bli att reagera som jag gör
Orsaken tror jag jag har klart för mig  så den behöver jag inte söka

Så skönt att få skriva inför alla, som kan tänkas läsa,  hur "knäpp" jag är - för det befriar mig faktiskt - att inte försöka göra mig bättre än jag är
därför att jag alltid har satt upp en prydlig fasad för mig själv så att ingen ska kunna se hur jag verkligen är (även om jag verkligen inte har haft något att dölja innan det här med gunnar fick mig att snurra till det ordentligt)
Jag hoppas verkligen att min dumhet som jag gjort nu inte gör att jag tappar en vän

Inga kommentarer: