fredag 30 december 2011

Kanske ni undrar...?

Eftersom jag är troende kanske ni undrar hur det går ihop med alla konstigheter jag har haft för mig - och kanske fortfarande har för mig - eller hur jag kunde råka ut för en sexmissbrukare.
Men vi troende är inte förskonade från livet - vi är skyddade på så sätt att vad som än händer så är vi räddade från evig död och vet att Gud kommer att ta emot oss.

Om både jag och alla andra runt omkring i samhället lyssnar till Guds röst - råd och ledning - skulle vi vara fullständigt skyddade från det som inte är gott men alla andra runt mig (inte ens troende kristna) lyssnar alltid på vad Gud säger - och inte jag heller.

Som troende är vi inte en marionettdocka som Gud styr - vi är fortfarande människor med egen vilja och egna val - och denna vilja och dessa val är det som kan göra skillnaden.

Så jag träffade en sexmissbrukare - och jag tror på att han är den rätta för mig (trots allt för det ändrar sig inte för att jag ser att det ser fel ut) men han måste ju vilja/våga det också.

Sen har jag haft en del i bagage som gjort mig "knäpp" och det har ju inte underlättat situationen - för då har vi båda varit "knäppa" bara på olika sätt.

Inga kommentarer: