måndag 26 december 2011

Hur kan jag sörja/sakna en man....

...som stött bort mig gång på gång
när någon mister sin son på detta vis?

Ändå är det just så det är - och saknaden gör ont!
och de har inte mindre smärta eller sorg om jag låter bli att sörja och/eller sakna...
och det gör inte heller att jag inte känner sorg över den döda - utan jag bär bara mer sorg

Men fortfarande får jag säga att det är inte farligt att sörja/sakna någon - och det är varken fel eller dumt - och det är inte heller farligt att det gör ont.
Det som är farligt är att inte våga känna sina känslor - för då flyr jag och gör något som jag inte ska

Jag har lovat att inte höra av mig till gunnar mer  - och det löftet tänker jag hålla hur mycket jag än saknar honom och hur mycket jag än vill ha honom i mitt liv....
och jag hoppas ingenting i min tillvaro ska kunna rubba mig så mycket att jag kliver bort från det beslutet (löftet)

Känner inte han samma saknad eller önskan så måste jag hålla mig borta!

Inga kommentarer: