onsdag 21 december 2011

Jag blir mer och mer medveten

...om hur jag varit och vad jag tillåtit andra - som jag haft nära mig - göra
Att jag har backat för andra så mycket så jag måste "gömma" mig nu för att inte tillåta det längre

Men de flesta som jag har i min tillvaro numer är inte sådana - det är bara jag som är rädd för att de ska vara det (i mitt undermedvetna som alltid uppfattat allt som inte mitt medvetna jag har gjort)

Jag måste öppna upp i min tillvaro - men inte göra våld på mig själv för att något "ska" vara så eller förväntas vara så - utan så som jag vill, kan, orkar, vågar och har förmåga till.
Inte låta rädsla stå i vägen för det som jag innerst inne önskar....

Jag vet inte hur jag ska kunna komma ur mitt nuvarande skal - som är helt annorlunda än den mur jag har haft tidigare
rädslan jag har nu är pga att jag sett allt som jag tidigare inte sett eller förstått

Jag är så ledsen för att det är så här
gunnar är ingen del i den biten - men han har legat i vägen för mitt arbete med mig själv så lång tid

Det gör ont att han är borta (?) - och att ha allt det här kvar att jobba med nu

ja, ja det är bara att ta tag i det - men ärligt måste jag säga att jag är rädd för att knäcka hål på mitt skal

Inga kommentarer: