söndag 25 december 2011

Nattens dröm

Jag har drömt om gunnar i natt.
Han var så ledsen för hur jag betett mig - att jag gjorde det så svårt för honom att inte rättfärdiggöra det han höll på med.
Han grät (men jag var liksom där som en fluga på väggen inte i person) för han ville komma till mig med det sista jag skrivit gjorde att han valde att inte göra det.

Jag har skrivit att jag saknar honom, att han kan hålla sig borta och att han säkert har det bättre med "henne" och att jag önskar honom lycka till men sedan har jag tagit tillbaka allt och skällt på honom för det som han gör.

Jag menar inte att det är mitt fel att han gjort som han gjort - hade han aldrig "börjat" göra det så hade aldrig mitt beteende börjat heller
Men jag inser ju att jag har betett mig som en idiot
Det enda rätta att göra hade ju varit att säga "du får stå för dina val och det är helt upp till dig - men det är DINA val och inte mina" för det är ju det han velat att jag skulle ta beslutet åt honom som så många andra har gjort (men de har inte fattat vad han hållt på med - bara att han varit mycket upptagen)och det velat ha mer.
Jag hade inte bråttom så jag kunde ta att han hade mycket att göra och stå i och därför kom aldrig det från mig....

Hur som helst var gunnar ledsen för att jag "sagt" det jag sagt och han har känt sig lika knäckt av det som jag av vad han hållt på med och hans "kylighet".

Det gör ingen skillnad idag - jag kan inte ta kontakt för det har jag lovat att inte göra och han håller avståndet i alla fall.
Det måste fortfarande få bli som jag skrivit till honom - min dörr är öppen om han inser att han tagit fel väg och är villig att ge mig den uppskattning och respekt som jag är värd (inget annat funkar!)
och därifrån kan vi gå mycket varligt - för bådas skull.

Nu blir jag ledsen är ett bra ord att kunna säga till varandra - utan att den andra ska fly eller försvara sig

Ja ja vi får väl se vad tiden har att utvisa....

Inga kommentarer: