söndag 11 december 2011

På min väg

Jag har i alla fall gått på vägen hela den här tiden
Mitt beslut att lova gunnar att inte höra av mig till honom blev grundat på vägen - även om jag gjorde en snabb sväng upp i skogen innan dess.
Däremot har jag farit upp i skogen några gånger efter beslutet - och dragit och slitit i gamla taggiga buskar som rivits och gjort ont.
Dessa buskar måste dö - och slitas upp med roten - jag kan inte bara gå och låtsas att de inte finns!

Jag behöver hjälp med att ta död på dessa buskar - för de ska inte få göra mig illa mer inte ens om jag går uppe i skogen.
Jag ska kunna gå i skogen utan att göra mig illa eller vilja gömma mig där

DET ÄR DAGS ATT RENSA UPP I SKOGEN - så bara det finns fina buskar, goda bär, lummiga träd och mossa där. Inget gammalt dött, inget vasst och otrevligt, inga gömmor för att dölja mig och inget som jag kan fastna i. Det ska finnas stigar som gör att jag kan gå där och kunna hitta ut igen när jag går upp för att titta, leta efter bär eller blommor (det är fina minnen från barn- och ungdomen) och jag ska inte fastna i något.

Dags för mig att kunna gå upp och rensa upp - och bränna upp allt som trycker, rycker, river, drar i mig och gör ont - samt täcka igen alla små hålor och skrymslen som varit gömställen för det som gjort ont.
Skogen ska inte längre få vara en hemsk plats - det ska vara en plats som finns men som inte kan styra mig eller mina reaktioner mer.
Gud jag ber om din hjälp!

Jag kunde inte göra annat nu med gunnar - jag måste ge honom löften, gå honom till mötes.
Han har visat att han inte vill ha mig i sitt liv - trots att jag sett och känt hans känslor för mig...
Jag klarade inte av - trots att det kanske är rätt - att vara kvar i hans tillvaro när han stötte bort mig

Jag har lärt mig mycket om mig själv - och sett skogen runt mig - pga allt jag upplevt med gunnar och är tacksam för det
Det var rätt att jag bara skulle gå på vägen och inte ens titta till skogen - en tid - men nu är det dags att ta tag i skogen - och är det så att jag måste bränna ner allt för att bli av med det dåliga så får det bli så - men jag hoppas att jag ska kunna rensa ur - och få behålla det (lilla) som faktiskt varit gott...

Jag har inte kontaktat gunnar - och jag känner mig nöjd över mig själv för det
jag känner mig inte glad - eller ens fri - men jag känner att just nu måste det vara så

Det är dags för skogsrensning
Vad ska rensas först?

fortsättning följer!

Inga kommentarer: