måndag 19 december 2011

Ny vecka efter en tråkig helg

Jag kan inte säga att helgen som gick gav mig varken glädje eller vila - och jag är inte alls nöjd med vad jag får med mig in i den här veckan
Konflikten som uppstod under lördagskvällen - och som var sagd att den skulle ligga ner tyst - blossade upp på söndagskvällen - ordlöst men följt av en massa trevliga ramsor av ilska/fula ord som inte skulle verka vara menade åt mig men som jag strax efter förstod var det (på något annat hon gjorde) ...
Jag vill inte backa för en sak som inte känns bekväm för mig - bara för att någon annan ska få känslan av att ha övertaget eller kollen (inte ens för att personen tror att hon mår bättre för att få det som hon vill).
Det är inte livsnödvändigt och det är egentligen inte heller viktig i något avseende som har betydelse egentligen. Det kan vara en symbol för något - men den symbolen kan vara helt betydelselös (jag har upplevt det själv att den varit det) - och är inte ett bevis alls för den symbol hon vill ha det till. Dessutom när man försöker tvinga/manipulera sig till en sak av en person(mig) hur riktigt blir det då?

Ja, som sagt mitt liv har inte krånglat till sig med gunnar - men det var mycket som jag inte sett och som jag trodde var klart som blossade upp med honom/hans handlande som har gjort den situationen med honom jobbigare än vad den kanske blivit annars.

Jag gav mig själv en gåva i går - och jag förstår att många kan tycka att det inte var någon gåva till mig - där jag skickade ett mail till gunnar. Jag förklarade att  det är öppet hos mig - men bara om han kommer fram till att han valt fel väg och var villig att ge mig den uppskattning/respekt som jag var värd. Hör av dig då - annars spelar det ingen roll!

Jag förväntar mig inget!
Jag hoppas inte något!
Jag har inte tankarna på att fråga honom hur han känner senare!
Jag har bara lagt ut det jag känner är rätt för att jag måste ge det rätta en chans - även fast det ser fel ut

Inga kommentarer: