onsdag 21 december 2011

Instängd i mig själv

 Jag har gjort något dumt erbjudit någon annan att hjälpa dem med "inre demoner" fast de inte bett om det - fick be om förlåtelse (men jag tog inte tillbaka erbjudandet om det var av intresse när jag ändå har gett det)
Jag har nog stängt in mig själv - och mina känslor
för jag vet att jag mår inte inte bra men jag känner inte någonting

gunnar? nej den här gången är han inte upphovet till mitt dåliga mående
Det är konflikten i helgen som är upphovet - som gör att jag orkar inte längre kämpa på något vis
jag önskar jag hade pengar så jag kunde ta ledigt från jobbet och sticka iväg till någon stuga någon stanns och bara få vara.
Men det går inte!
Jo visst är väl gunnar i mina tankar - men jag har ändå släppt allt på ett sätt....
jag har lovat att inte ta kontakt och jag har ändå lämnat dörren öppen för honom att ta sig tillbaka om han vill (därför att jag inte känner att en brytning mellan oss är rätt - hur fel det än ser ut - och då måste det vara han som har ansvaret för den brytningen inte jag)

Konflikten i helgen fick mig att undra om det inte är jag som är egoistisk och elak etc - så som min mamma alltid sa till mig - men jag kan ändå inte backa för det är det jag alltid gjort för att inte vara just egoistisk och elak mm
Det är en konflikt inom mig - igen för det var det hela tiden innan med gunnar också fast på ett annat sätt - och det är jobbigt när man ligger i krig med sig själv.

Skulle behöva någon som satt på min axel och talade om precis vad jag säger och gör - och på vilket sätt - så jag kunde få respons eller kritik på det som händer - och få veta när felet ligger hos mig och när det inte gör det så jag kan - utan konflikt i mig själv -  stå på mig när jag inte gör fel.

Är det fel att inte låta sitt vuxna barn ha fri tillgång hem till huset där jag bor själv? Jag sköter om huset själv och jag betalar för mig själv....

Inga kommentarer: