söndag 11 december 2011

Det har lugnat ner sig men...

...jag känner mig inte fri, glad eller nöjd

Jag känner ju att jag vill inte bli behandlad som jag har blivit behandlad
jag är värd något bättre än det
jag behöver inte vara tacksam för att gunnar - faktiskt - älskar mig
det ger honom inte rätten att stöta bort mig och såra mig
jag accepterar inte - oavsett om han är intresserad av mer kontakt eller inte - att komma ur balans för hans skull - för det beteende han har
Jag är inte en maskin som han får tillåtas att trycka på onknappen på - så jag gör sådant som inte jag vill göra - eller som egentligen inte ligger i min person

Att han inte kan ta emot kärlek utan att bli avvisad och kämpa för det är inte mitt fel
Det är hans problem
han måste kämpa för kärlek för att tro att han gör rätt för den - annars tror han att något är fel och då ser han till att det blir fel så han kan skylla på den andra (som han gör på mig)

Inga kommentarer: