måndag 19 december 2011

Lugn

Jag känner mig fullständigt lugn inför mitt mail till gunnar igår

Jag har alltid alltid annars - även om jag försökt att övertyga mig själv om att det inte är så - förväntat mig ett svar (och det snabbt)
Den här gången förväntar jag mig inget - och absolut inte snabbt.
Om jag hoppas på något så är det att det ska vara genomtänkt och väl förankrat hos gunnar innan han hör av sig - för jag sa att han bara skulle höra av sig om han ville vara seriös med en kontakt - annars spelade det ingen roll....för jag vill inte längre reagera på att han stöter bort mig eller prövar mig....

Han gör som han vill - och det är det enda som duger nu - inte vad jag vill eller tror är rätt...

Lugn - men jag vet att det kan förändras men då måste jag komma ihåg det lugn jag känner nu och förstå att lugnet är det som är det rätta - har jag skrivit det här så kan jag ta upp det och läsa det

Inga kommentarer: