onsdag 14 december 2011

Men om denne någon ....

.... skulle gå in och läsa en sida som denna då?
Har det samma effekt?

Ja, det spelar ingen roll om det skulle vara så ...
...för jag skriver för min skull...
...som balsam för ett trasigt sår som behöver läkas...
Såret är både djupt och sönderslitet men förutom det så är det massor med skräp som hamnat i det också
lite som att ha ramlat från att ha slitit upp sig på grus, småglas och annat skräp (som finns i vårsanden) rakt ner i en sakta (som tur är) gående räfsa (sådan som river upp mossan ur gräsmattan).

Just nu känner jag mig både lugn och nöjd...
...för jag kom snabbt ur "kvicksanden" jag hamnade i i morse pga av trötthet och slutkördhet

jag är glad för att jag är jag - och för att jag faktiskt är bra
jag behöver bara komma loss från en del saker som jag sitter fast i - eller som hindrar mig från att leva ett fullt liv....men jag är faktiskt åter på väg
jag har stått stilla ett par år pga gunnar (eller situationen med gunnar) men nu är jag åter fri att börja ta mig loss
Jag var helt enkelt inte klar med det arbetet när jag träffade gunnar - och det har dessa år visat mig och också faktiskt hjälpt mig med - och nu kan jag ta tag i det igen och börja lossna

jag känner ´både uppgivenhet och hopp
rädd för att jag är en annan jag nu men jag var mindre rädd för vissa saker när jag var som jag var tidigare - men jag är mycket mindre rädd för andra nu...

En dag i taget ....med nya tag

Inga kommentarer: