onsdag 14 december 2011

Slår på mig själv

Jag är så slut - och jag behöver sova!
I natt har jag inte fått sova och när jag väl somnade blev jag väckt av mitt husdjur redan före sex och han gav sig inte förr än han fått mig vaken ordentligt (inte ens lite slummer fanns kvar) innan han gick och la sig igen.
Sedan har jag legat och rullat runt och blivit anfallen av den ena tanken efter den andra - fast jag inte vill tänka och fast jag inte själv söker tankarna
Om man sover och blir väckt som med en knuff av en tanke så har man ju inte sökt den själv - ändå är det sådant som händer - och känslan av tankarna jag blivit anfallen av är lika dana.

Jag höll på att skicka gunnar ett mail där jag skrev att jag gav honom rätt - för jag är skit - den enda anledningen som hindrade mig (i alla fall nu) var att jag lovat honom att inte höra av mig igen.

Men just nu är jag så knäckt att jag lägger mig platt för alla ord jag har hört i barndomen - att jag inte duger, är egoistisk och bara tänker på mig själv, elak, ful och dum etc.
Jag har kämpat mot detta ända sedan dess - även om jag inte alltid har klarat det rent praktiskt utan gjort allt i alla sammanhang för att bevisa att det inte var sant (i stället för att bara vara jag) och låtit folk få kräva av mig mer än de kunnat av andra, inte ge till mig som till andra och behandla mig sämre än andra - men nu orkar jag inte längre kämpa emot det.
Jag vill egentligen inte nu heller men jag  lägger mig platt för att jag är inget bra - och att gunnar gjorde rätt när han bestämde sig för att jag var inget att ha...
Kanske jag kan få vila sedan?

Inga kommentarer: