fredag 9 december 2011

Borde ha....

När jag ser tillbaka så är det mycket jag borde ha gjort men också en hel del som jag inte borde ha gjort

Samtidigt så vet jag att jag hade aldrig kunnat göra på annat sätt med mitt bagage, den rädsla och smärta som jag kände - men ändå också kärlek

och den kärleken har inte försvunnit - den får bara inte styra alls mer
eftersom det inte är kärleken som är starkast i mig - utan rädslan

smärta kan jag ta - om jag antingen har stängt av mina känslor och behov - för då behöver jag inte se den
och
jag kan troligen ta den om jag bara har kärleken - för kärleken är inte rädd och den kan stå kvar trots allt

Den står kvar trots allt!
Men jag kan inte stå kvar och få smäll efter smäll - för min rädsla för att bli förkastad går så djupt i mig att jag inte klarar den smärtan

I natt har det inte blivit mycket sömn alls
inte roligt alls för jag ska ha ett prov och sedan åka till grannstaden och träffa en vän hela dagen
jag hoppas jag kan somna på tåget bara

ledsen!
saknar gunnar!
måste få erkänna det för säger jag till mig själv att jag inte gör det så börjar mitt inre bråka med mig och jag kanske tar kontakt med honom trots att jag lovat honom låta bli..........

Inga kommentarer: