måndag 26 december 2011

Vaknar till död

Den här morgonen vaknade jag efter en dröm som var väldigt konstig och rörig, i en lägenhet/köket som jag aldrig varit i med många människor som hör hemma i det jag fick reda på när jag klivit upp

En väns son har blivit dödad nu på morgonen - mördad - och drömmen hänger ihop med den familjen men lägenheten kände jag inte igen (fast i drömmen skulle det vara min)
Killen har varit involverad i massor med "skit" så risken för att något sådant här skulle hända är inte förvånande men det är ändå hennes son - familjens barn, syskon, farbror, morbror, syskonbarn, kusin etc så det är klart att han kommer att sörjas ändå

Så dagen började mindre roligt, och jag tappar tron på min tillvaro och mina hopp - om förändringar till det bättre - en stund.

Nu går i alla fall mina tankar till familjen och till den killen som jag känt sedan han var bebis
Det är otroligt att en oskyldig bebis är dödad/mördad (för för mig är han samma lilla kille som jag varit barnvakt åt, bytt blöja på och så småningom lekte med mitt barn)

Inga kommentarer: