tisdag 3 januari 2012

Vad är saknad?

jag funderar lite på vad saknad är och varför man saknar - när man gör det.
Jag saknar gunnar - mest hela tiden men naturligtvis mer när jag är ensammen och inte har så mycket att göra - men jag saknar honom när jag träffar vänner också för jag önskar att han ville vara med mig bland mina vänner - eller vissa familjemedlemmar som jag fortfarande har kvar i mitt liv.
Jag har valt bort andra som gav mig känslor som var motsatsen till välbefinnande - och vet inte om det är för alltid eller om det kommer hända något som kan hela våra relationer (men de har aldrig varit hela - inte ända sedan min födsel)
Jag saknar gunnar - därför att hans kärlek och hans närvaro gav mig ett välbefinnande - men hans missbruk och då bortstötande fick mig att må skit.
Det är väl så att jag är van vid att skit men inte så mycket av välbefinnande (även om jag inte förstått det/velat se det tidigare i mitt liv - dvs "sopat under mattan" eller "tryckt ner det i ryggsäcken") så välbefinnandet har ju varit ett stort plus trots all skit..

Hade jag varit som jag var tidigare hade jag svalt välbefinnandet och tyckt jag haft det hur bra som helst - men jag är inte som jag var tidigare och kunde inte känna mig nöjd med mindre än "allt"

Så nu får jag sakna - inte ha något - men ha mig själv fullt ut i alla fall....

Inga kommentarer: