måndag 9 januari 2012

Säker

Idag kom jag på en sak.
Innan jag till slut skrev till gunnar att jag inte hade stängt dörren för honom men att han inte fick höra av sig om han inte ville ge mig den uppskattning och respekt som jag är värd - så hade jag skrivit till honom att om han skulle villa träffas så fick han lov att bjuda ut mig på en kopp kaffe för att det skulle vara möjligt - för jag ville inte ha honom hem till mig (jag var inte säker på mig själv).

Idag kom jag på att jag är så säker på mig själv att han visst kan få sin kopp kaffe hos mig.
Jag är inte osäker på mig själv längre - men förstår att han kan vara väldigt lurig (för missbrukaren i honom är det mest luriga som jag mött på)
Men jag är säker nu - inte för att jag tänker bjuda in honom (han har fortfarnde inte tagit det beslut som jag vill ha om vi ska ses alls)

Inga kommentarer: