tisdag 24 januari 2012

idag är det här fullständigt sant för mig - äntligen



Jag har inte bara förlåtit gunnar - jag har förlåtit mig själv också.
Inte för att jag lät mig bli illa behandlad och att jag tillät gunnar att ljuga, manipulera och skylla ifrån sig på mig (för den biten har jag redan förlåtit mig själv för) utan för att jag betedde mig som jag gjorde - att jag agerade som jag gjorde, sa som jag gjorde och verkligen gungade fram och tillbaka som en annan hammock i storm.
Jag blev lika otydlig som gunnar var - och jag anklagade honom för det emellanåt men var lika dan själv (det som skilde var att jag inte letade reda på andra)
Det är smärtsamt att den som man älskar hellre vill umgås med andra och hellre ha sex med andra - men jag har förlåtit det också...
Jag känner mig fri
Jag gjorde rätt idag - även om jag var osäker i min säkerhet
Det gjorde mig fri och jag behöver inte ens ha någon respons alls på det
Jag gjorde rätt!
Tack gode Gud!

Inga kommentarer: