onsdag 4 januari 2012

Tänk om gunnar läser din blogg?

Den tanken har kommit genom mitt huvud många gånger sista dagarna.
och ungefär sagt att om han gör det så vet han ju vad du tänker och att han fortfarande finns i dina tankar och i ditt hjärta - det kan du ju inte tillåta!

och bara för jag vill få tyst på dessa tankar så säger jag så här nu:
Jag skriver den här bloggen för min egen skull. Om jag inte kan vara ärlig här så kommer jag alltid att sitta fast i något som är destruktivt (och det är inte mina känslor för gunnar) som vill få mig att göra saker som jag inte är intresserad av att hålla på med och få mig att försöka ha kontakt med gunnar - hur han än tänker behandla mig. Jag är inte intresserad av att spela något spel (kan inte det heller) bara för att få honom att tro att jag inte längre har känslor - när det inte är sant - och det är inte för hans skull utan för min skull. jag vill vara ärlig - oavsett vad gunnar tänker, vill eller känner.
Bara för att jag har känslor för gunnar betyder det inte att jag vill ha honom till vilket pris som helst - jag vill ha allt eller inget! Hela paketet som inkluderar känslor, förhållande, ärlighet,  lojalitet och trohet - eller inget! Så långt har jag kommit - och om jag backar för det så är det bara för stundens svaghet som inte kommer att hålla i sig (utan jag bara drar mig undan utan att säga något om hur jag tänker - för att diskution och samtal med ärlighet är inte möjligt med någon som väljer otrohet  -framför allt mot sig själv - framför trohet)
Så; på det viset skiter jag fullständigt i gunnar - om han läser eller inte läser, om hans ego blåser upp sig eller inte och inte behöver bekräftelsen direkt från mig (och därför kan hålla sig borta) - det är bara han som förlorar på det i så fall....jag har ännu inte haft något - det har han....
Jag är bara för bra för att utnyttjas!

Inga kommentarer: