torsdag 26 januari 2012

Namnbyte ledde till detta

Ja, inte så att namnbytet av min blogg gjorde att jag kom hit men det var säkert en sanning som ändå visade vägen hit - pekade på detta.
Nya tankar - jag har verkligen fått nya tankar i den mån att jag känner mig fri
Jag är glad att jag gjorde det jag tvekade om - för det fick mig att inse vad jag inte hade förlåtit och helt plötsligt hade jag förlåtit det utan att förstå hur det gick till.

Min skam över mig själv och mitt  sätt som tillät mig bli sårbar - ledde mig till att handla helt irrationellt och tänka helt förvirrat - är helt borta.
Skammen för hur jag handlat är borta - det är inte så att jag tycker det var okej men jag har helt enkelt accepterat att det var inte jag men helt förståelig med tanke på min utsatthet.
Att skämmas för att tycka om någon så mycket att man börjar lita på den personen - är ju egentligen inte något att skämmas för för egentligen ska man ju kunna göra så.
Felet låg inte hos mig (felet hos mig var att jag aldrig fått/kunnat lita på någon i mitt liv) felet låg hos gunnar som utnyttjade mig - som var helt ärlig mot honom.

Jag älskar den person gunnar var när han var med mig - men inte den som manipulerade och ljög för mig och stötte bort mig för "annat" intressantare för tillfället.
Och jag tror fortfarande att vi är rätt för varandra - men jag kan bara hålla mig stilla med det för jag varken kan eller vill försöka övertala eller tvinga någon (gunnar) till det jag tror på...
Jag är hans vän - men det kan hända att han aldrig får del av min vänskap heller - och jag får stilla mig vid att det kan vara så...
Men just nu känns det bara skönt att veta att jag har frid med mig själv!

Inga kommentarer: