onsdag 25 januari 2012

Jag HAR förlåtit mig själv

Jag har hela tiden trott att min tunga besvikelse för vad gunnar gjort mot/med mig har varit just besvikelse på gunnar, men jag inser att besvikelsen verkligen har legat på mig själv.
Absolut inte på den biten som var att jag gjorde det möjligt för gunnar att göra som han gjorde utan på den biten som var i att jag "flippade ut".
Jag har dömt mig själv hårt för att jag betedde mig som en dåre och ibland som en skit - för jag ska inte bete mig så.
Jag har inte sett det så - även om jag inte har gillat mig själv sådan - men jag har dömt mig själv mycket hårdare för att jag betett mig som jag gjort mot gunnar (eller ibland mot honom ovetande som att jag har kollat honom ibland) jag har skämts så otroligt mycket över mig själv.
Samtidigt som jag inte velat var den där "dumma fan" som låter gunnar bete sig mot mig hur han vill.
Jag har verkligen gjort allt för att hindra oss att hitta tillbaka till varandra - och med det inte sagt att inte gunnar har "hällt bensin på elden" genom sitt aggerande.

Men det är faktiskt sant att jag - omedvetet - förlåt mig själv i den handling jag gjorde igår morse.
OCH
jag är så glaaaaaaaaaaaad för jag känner mig verkligen fri och lätt...
Jag hoppas att det bara går framåt här ifrån nu....

Jag har förlåtit gunnar - för länge sedan inser jag nu det var mig själv jag inte förlät men jag gnällde på vad han gjort i stället,för jag fattade inte vad jag var arg på egentligen. Även om det fanns orsak till att jag flippade ut så ville jag inte vara den typen som kunde göra det - jag ville inte var så svag!
Jag står för att jag älskar gunnar - oavsett hur han vill ha det - och jag skäms inte för det!
Jag står också kvar i att jag är hans vän - sen kanske det inte kommer att synas i praktiken  men det visar sig
allt visar sig framåt i tiden

Jag har inte fått varken negativt eller positiv respons på det jag gjort
och det kan ju vara både negativt och positivt  :)

Men det spelar ingen roll - jag gjorde rätt annars skulle jag inte känna det så här.

Jag ber för att jag inte ska förlora det här - eller släppa det
Tacksam!

Inga kommentarer: