lördag 28 januari 2012

Nöjd

Jag känner mig nöjd - med mig själv...
.....nöjd med tillvaron - även om den inte är som jag önskar att den vore
mmmen nöjd!
Idag har jag städat mitt städskåp lite grann, gjort rent i ugnen , och frostat av frysen (dragit fram och städat under) och medan jag väntade på att det skulle lösa upp sig i ugn och frys så pratade jag med en vän som jag inte pratat med på länge.
Jag har bakat rabarberpaj av rabarber från frysen och gjort vanliljsås till.
Och så har jag pysslat om mig själv lite också.
Jag känner mig nöjd - även om jag har lite disk och dammsugning kvar att ta i morgon - för i kväll är jag bara såååååååååååååå ofantligt trött och ändå sov jag en halvtimme tre kvart på soffan tidigt i kväll.

Jag ser att mina välmåendesdrag börjar komma tillbaka i ansiktet dessutom - de bara var borta och ansiktet hade fått ledsen-min-drag som var ganska så skarpa och jag var ledsen för...
"alla" har tidigare sagt att jag har ett sådant glatt ansikte och att mitt leende var vackert - jag tappade det under dessa år - och det gick fort också att göra det men tydligen går det ganska fort att få tillbaka det jag hade med....
 Jag är nöjd - jag känner mig lycklig på något annorlunda sätt
Jag föraktar inte mig själv längre - det finns inget att förakta ju
att älska och ha önskan att bli älskad är naturligt för alla människor - även för mig
och även om det inte sett ut till nu (eller kanske aldrig kommer att göra) så har jag inte gjort fel som släppte på mitt skydd och lät någon (gunnar) komma in under där till mig
och jag tror inte heller att det var fel människa att göra det för - det måste vara rätt när jag aldrig gjort det tidigare och aldrig känt att jag ska/kan göra det förr.........

Det är som det är
men jag är nöjd ikväll!

Inga kommentarer: