måndag 16 januari 2012

Något visare?

Vaknar upp i dag med tankar som känns lite visare än de som varit sista tiden.
Jag hoppas att de sista dagarnar har gjort mig lite visare i tanke, handling - och i ord när de ska användas.
Jag fortsätter att vara ödmjuk i att mitt bedberoende har övertaget  och att jag är maktlös (men inte om Gud får styra?).
Kan det vara så att Gud styrde det hit¨åt i helgen? Varför i så fall?
För att jag skulle bli rädd?
Rädd för vad i så fall?
MIg själv?
För att inte ha kontrollen - men det vet jag ju att jag inte haft och nu vill jag ju bara bli fri från kontrolldemonen som styrt mig.
För att gunnar har mer betydelse för mig än jag själv har - trots vad jag gett för löfte?
Men en tanke; om löftet bara var gett till mig själv - hade jag hållt fast det då?
Tål att tänka på!
Och komma med ett ärligt svar också!

Ja. ja - jag vaknar upp lite lugnare idag i alla fall - även om jag är väldigt trött.
Visare?
Det hoppas jag tål att synas!
Det är måndag - start på veckan; ha en fin dag!

Inga kommentarer: