lördag 21 januari 2012

Gör inget

Det är vad jag ska göra när jag inte vet vad jag ska göra
Ingenting!

Jag vet inte varför det är så jättejobbigt just idag - men jag kan inte förändra någonting mer än mig själv och det jag gör
Jag har verkligen försökt att få situationen att bli som jag tror den ska vara - men jag har bara gjort mig själv löjlig samt blivit något som inte är jag.

Jag blev till något som inte är jag: jag handlade som inte är enligt med hur jag tänker, jag sa saker som inte är enligt med mig själv och jag accepterade sådant som jag inte egentligen accpeterar.
Allt för att situationen var så absurd - eller rättare sagt för att gunnar var så absurd - för att se och känna hans känslor när man umgås och samtidigt bli behandlad som man vore pestsmittad nästa (och bli bortvald gång på gång för någon annan).
Det är så otroligt ologiskt allt - så ingen människa som inte upplevt det själv kan förstå hur bortkollrad man kan bli av att ena stunden känna sig som det bästa som finns för att nästa inte vara värd hundskiten som hamnat under skorna....

Jag är rädd att jag skulle lotsa in mig själv i det beteendet igen - om det var jag som tog kontakten...

Inga kommentarer: