söndag 16 oktober 2011

sovit - men så trött

I natt fick jag sova men vaknade av en dröm vid femtiden. drömmen påminde mig om en annan dröm som jag har haft många gånger - och jag undrar vad den kan betyda.
Jag somnade om efter ett tag men känner mig förbryllad.
Både av situationen jag är i just nu, drömmen men också av inläggen jag skrev igår.
Det är som jag har svarat på frågor jag fått i det.

Jag backar inte från mitt beslut om att jag är gunnars vän.
Han har (som det ser ut från min synvinkel) tagit en vändning ´som var fullt tänkbar men som han kunde ha sagt till mig.
Jag kollade upp det lite - och det verkar vara bekräftat genom det jag fick se

Jag har fått tanken många gånger att jag ska kolla upp men jag har gått emot den tanken och den har lagt sig - men inte den här gången så jag kunde inte släppa det...

Jag fortsätter att vara förvirrad märker jag när jag skriver
Och jag undrar om jag hamnat i en mindre chock trots att jag hade det som hänt som ett möjligt scenario?
Jag undrar - även om jag tror att det är helt rätt att jag står kvar som gunnars vän  och inte hade några förväntningar, hopp eller krav på att det skulle vända sig så att han skulle säga "åh jag har förstått nu att det är du som är den ende för mig" så att det ändå funnits någon del i mig som trott det.
Jag börjar undra om jag har en liten personlighetsklyvning i mig?

Att jag har en stor bit i mig som ser logiskt men också går på medmänsklighet och snällhet, en bit i mig som ser ner på mig, en  bit i mig som vill få mig att tro att jag är dum och löjlig när jag tar beslut efter min logiska och medmänskliga sida, och så den här sidan som inte vill se det som är utan har sin egen verkligehet och framtid (när det inte blir så så får den en chock och sätter hela mig i den chocken).
Aj jag låter helt sinnesförvirrad nu - men jag känner mig så också

Jag är glad för gunnar - även om jag blir ledsen för min egen skull - om han har beslutat sig och tar tag i sig själv.
Även om det inte är jag som får vara med honom!
För jag älskar honom och jag är hans vän - och oavsett hur så vill jag att han ska må bra

Dessvärre så tror jag inte på det!

Inga kommentarer: