måndag 17 oktober 2011

Jag har fått sova i natt

...och jag vaknar ganska mycket lugnare!
På ett sätt var det som om jag åkte bakåt i tiden och fick uppleva allt som jag inte kunde hantera då.
Alla känslor som jag fick då men som var alldeles för kraftiga och samtidigt alldeles nya för mig - eftersom de varit instängda i stort sett hela mitt liv.
Jag fick panik-ångest då och flydde så mycket jag bara kunde med bl.a. resultat i skulder som jag betalar nu.
Jag köpte inte en massa utan gjorde saker för att försöka glömma bort gunnar, min känslor och att allt någonsin hade existerat. Det funkade ju "så där" som ni förstår.
Den här gången kommer det inte att bli så - jag var oförberedd och jag var oförmögen att göra annat DÅ

Igår var jag riktigt rädd - jag tror jag var mest rädd för att ramla tillbaka till mitt föregående beteende - jag skrev ju några sms och sedan några mail till gunnar
men de var inte som förr - utan mer som att jag vet - och är det du vill så sköt dig nu och jag är din vän trots att det inte gör mig glad och att vängränsen absolut inte får överskridas av mig - om han gjort ett val nu.
Att han inte svarade (och ännu inte har) på något - var provocerande och något(n?), inom mig, ville få mig att gå på igen men jag stod emot
Det är inte jag att göra så - och egentligen är det inte jag heller att gå handlingarna i förväg på det viset som jag gjort
för vad vet jag nu om vad han skulle kunna säga nu

Jag fick panik - en kort stund  - så enkelt är det!
och en kort stund gick jag tillbaka till mitt gamla beteende - men ändock i bättre/lugnare tappning
Jag kan inte slå på mig själv - och anklaga mig själv - även om det var dumt!
Jag har ändock stoppat mig själv och inte varit riktigt så "på" som förr...

Jag är ledsen
men jag är fortfarande gunnars vän
det grundade sig inte på att han skulle välja mig - jag vet det nu!

Jag mår bättre, jag har inte panik, jag är inte rädd - men jag är ledsen
Jag säger inte att jag inte ramlar tillbaka i något - och jag måste låta "ledsen" få rasa ut...

Jag har inte förnekat mina känslor för gunnar så jag har ju inte lurat mig själv med min vänskap - och därför är det ju inte konstigt om jag är ledsen nu när det jag uppfattar är som det är...

Det kommer att bli en - om inte helt bra - så okej dag!

Inga kommentarer: