lördag 8 oktober 2011

En skön stund

Har varit på kalas med goda vänner och andra trevliga människor.
Det var mysigt och avslappnande - och bara hur trevligt - och emellanåt roligt - som helst.

Det är så skönt att gå på kalas utan att tänka på gunnar; att jag önskar att han var med (jag önskar att det hade kunnat vara så för det hade varit trevligt att få vara i ett par bland andra par men nu är det inte så och det funkar ändå), undra vad han gör i stället samt vad han hellre gör än vara med mig - och varför han hellre gör det - etc

Jag tänker inte så längre!
Varken på kalas eller när jag kommer hem...
Tycker bara att det är sååååååååååå skönt att känna att jag inte gör det när jag kommer ihåg hur det var bara för ett halvår sedan...

När jag bestämde mig för att följa det jag kände:
gunnar är skyldig till det han gjort mig
jag är ansvarig för mitt fortsatta liv och att ta hand om mig
jag är gunnars vän - trots allt
....så har så mycket förändrats inom mig och i mina tankar och känsloliv.

Framtiden kommer att visa mig vad som det leder till - och det är "efter vägen" som jag får ta nya beslut och ta nya ställningstagande...

Gott för nu!

Inga kommentarer: