tisdag 11 oktober 2011

151

Inlägget före detta vara mitt 150:e.
Det känns kul att jag kommit ända hit - både i bloggen och med mig själv.
Jag tror på mirakel - men jag  är inte orealistisk bara optimistisk....

Jag tror inte att mirakel alltid sker lätt - det kan ske genom kamp eller "lång vandring"
Jag tror ibland att mirakel handlar om förändring i min attityd, mina tankar och min vilja samt om jag vågar välja kärlek i stället för fruktan.

Mirakel är när, det som ser hopplöst ut, liksom molnen på himlen skingrar sig och nu ser du blå, klar himmel och sol.
Mirakel är när du trots de mörka molnen - som uppslukat hela dig och din tillvaro - åter kan komma ihåg att det finns blå, klar himmel och sol bakom molnen.

Det är ett mirakel att ha kommit hit, där jag kommer ihåg att blå, klar himmel och sol finns bakom molnen men också att molnen börjat släppa igenom lite sol.

Idag är det sol och klar himmel här ute också - även om det är kyligt i luften
Hösten har kommit och det är trots allt en vacker sådan.
Det är något att njuta av!

Inga kommentarer: