onsdag 5 oktober 2011

Ny puzzelbit är lagd

I går kväll fick jag ytterligare veta en sak som jag anat när det gäller gunnar och vår tid.
Jag fick lite av ett "spel" vid den tiden och sa en del saker - som han sa att det fick honom att ta ett steg tillbaka när det gällde mig då jag betedde mig knäppt och hade för livlig fantasi - men som nu visar sig varit rätt (förutom en detalj i det jag skrev men den var långt ifrån viktigast)

Det känns lite jobbigt att än en gång veta att gunnar verkligen gjorde det jag kände att han gjorde - fast han fick mig att tro att jag var knäpp - det hade varit så mycket bättre att få vara den som var knäpp faktiskt.
Då hade jag gjort bort mig och han hade verkligen brytt sig - på så vis som jag från början trodde - om mig fast jag förstörde det.
Och det vore inte konstigt om jag hade hade gjort det - för jag visste faktiskt inte hur man dejtar eller hur man startar ett förhållande - jag hade aldrig gjort det tidigare. Men hon var ju gift tidigare kanske någon tänker? Jo det stämmer men det var aldrig dejtande eller så - ska inte försöka förklar men det var inget dejtande eller uppbyggande av förhållandet där.
Och jag trodde många gånger faktiskt att det var jag som förstört allt - och slog på mig själv för det - men då borde gunnar sagt; "detta funkar inte!"
inte börja träffa andra utan att säga något.
Jag kanske gjorde fel - men han gjorde ändå mer fel för jag ljög inte. och jag manipulerade inte och inte hade jag andra.
Skönt att få skriva av mig lite - det rör om lite även om jag inte "går igång" som tidigare - för det gör mig lite ledsen trots allt.
Idag bryr jag mig inte på så vis att det får ta över min tillvaro mer...
Idag är jag inget annat än gunnars vän (på mina villkor) - på eget beslut, oavsett vad han gör eller vill!

Jag hoppas han kan få må bra - i grunden - en dag!
Och jag, jag ska hålla mig på "vägen" där jag mår bra - inte springa upp i skogen och försöka dra i något eller försöka rensa ut. Skogen får ta hand om det själv - multna bort det som ska multna - och få ljus på det som ska få ljus.
Jag håller mig på vägen!

Inga kommentarer: