torsdag 20 oktober 2011

Lugn och ro

Jag har fått ro - men känner mig inte glad
Tänk vad konstigt att en stadig balans kan bli så i obalans i ett nu.
Men jag tror jag fått tillbaka balansen - men går med sorg i hjärtat.
Troligen var det tidigare bara något jag inte tog tag i - låtsades som det inte fanns - och nu får jag göra det mot min vilja (den omedvetna viljan styr mycket mer än jag tror)
Jag biter ihop tänderna för att hålla mig själv i styr - med min sorg - är rädd att isolera mig som jag gjorde förut när jag blev ledsen även om jag inte alls är lika nu som då.

spelar denna för lugn och ro - och stadig balans i min  vänskap - till gunnar

Jag vill inte att något mer - som jag kan få veta - ska få mig ur balans
Det ÄR gunnars problem - inte mina - jag har inte sökt dem (jag sökte att få älska och bli älskad inte komma i problem) och behöver inte bära dem.
Jag dömer inte honom - han har inte haft förmåga att hindra det ....

Inga kommentarer: