onsdag 12 oktober 2011

Jag har haft den här förut men....


...då var jag på en annan "plats" än idag ....
...idag vet jag att jag ska vara gunnars vän - oavsett var han är någon stans.
Jag vet att jag ska stanna där tills jag vet vad jag ska göra - tills jag vet vart jag vill/ska fortsätta.
....tills jag kan skilja på....
Detta beslut är taget för min skull - min vänskap till gunnar är först för min skull- men också för hans.
 Han är värd att tro på - även om jag inte litar på honom i nuläget - bara för att han är han.
Kanske kommer han att förkasta det - och då må det vara så.
Men då är det han som inte har förmågan att ta emot något som är på riktigt.
Inte alls osjälviskt från min sida - men absolut inte egoistiskt!

Lika mycket som jag är viktig för att jag är jag är
gunnar är viktig för att han är gunnar!

Inga kommentarer: