onsdag 26 oktober 2011

Det visar sig men...

...det slutade med att det verkar som att gunnar betedde sig som förväntat
Bara på ett nytt sätt.

Om det nu skulle visa sig att jag har fel - DÅ blir jag fundersam igen ...

Skönt att jag bara väntade - för jag känner bara "jaha han är kvar....inget hos honom är förändrat"

På sätt och vis känns det bra för då vet jag att valet han gjort inte är ett val - ännu en gång....

Men det känns ännu bättre därför att jag inte är med på hans karusell den här gången.
Denhär gången står jag bara på sidan om och tittar - men jag tröttnar fort.
En karusell snurrar bara runt - den gör inget nytt - och en vuxen karl som hellre vill sitta på den än att komma ner från den och leva på riktigt är inte så intressant faktiskt.

Jag förstår honom på ett sätt - för känslor kan vara jobbiga och då är det lättare att sitta på en karusell och bara känna snurret som får en att inte tänka på annat

MEN.....man lever inte då - inte på riktigt....

Inga kommentarer: