lördag 8 oktober 2011

Ingen anklagelse mot andra som ser på saker annorlunda

I mitt inlägg "Jag var tydligen inte helt lugn i alla fall..." lägger jag in något som någon annan skrivit.
Jag vill bara betona att jag inte på något vis anklagar eller har åsikter mot den personen pga hennes  inställning i frågan jag tar upp.
Jag vill bara stå för min åsikt - och kanske det är samma åsikt men jag har uppfattat det som sägs annorlunda än vad hon och de flesta gör (för det är den åsikten som är vedertagen i de sammanhang som medberoende finns i).
För mig funkar det bara om jag säger att den som gör illa mot mig är skyldig - men att jag nu ska ta hand om mig själv
Inte säga att jag ansvarar för vad andra gör mot mig (även om det är sant i viss mån) därför att jag inte gör något åt det.
Jag försökte verkligen ta det till mig - och sa det också - men i längden gjorde det bara att jag krömp ihop i stället för reste mig.

Inga kommentarer: