tisdag 17 juli 2012

Tittade på oktober 2011

Oj vad mycket ser lika dant ut - i mina tankegångar - men ändå så helt annorlunda i känslan..

Då gick jag på "logiskt tänkande och sunt förnuft" som inte landat i hjärtat

Nu har saker och ting landat i hjärtat - men det sunda och logiska har fått lägga sig lite för
det är en sak att förstå saker i huvudet - men är hjärtat inte är med så funkar inget i alla fall

Det gjorde så enorm skillnad när gunnar sa att han inte ville ha fler mail från mig - äntligen tog han ansvar. Även om det var ett väldigt fegt sågdant då han ville fortsätta vara den snälla - han är inte snäll han är falsk så länge han låtsas att han är snäll men fortsätter att bete sig illa och inte ta ansvar för sina handlingar.
Jag tror att han i grund och botten är en fin man/kille men han har valt att följa den här falska personen som tagit över honom (troligen började den redan när han var barn och han lärde sig att det var så han kunde "överleva")

Men han har gjort mig så illa att de flesta skulle säga att han kan ruttna bort - men jag kan inte säga så
Jag förlåter honom
men om han ska kunna bli "frisk" och fri så måste han återgälda mig
inte för min skull - för jag är fri (lite kvar för att bli helt frisk dóck) - utan för hans egen skull

jag bad honom att vara ärlig - jag bad honom säga vad han ville - jag sa tack och hejdå - men han drog mig tillbaka (för han kunde) och lurade mig gång på gång att tro att nu ville han knyta med mig
(men han behövde tid för att bryta allt)
han utnyttjade mina känslor och han ville inte att jag skulle låtsas om det han hade (förutom mig) eller hans missbruk - men det gick inte jag hade behov som behövde stillas för att jag skulle kunna komma vidare också
gunnar blir inte fri innan han har tagit tag i det som var med mig - oavsett om han vill gå vidare eller vill satsa med mig (inte sagt att det går)

Så länge han inte tar tag i vår situtation så springer han från allt annat också - och det är en falskhet som styr honom då

Jo, jag tänker på honom - men jag är fri - jag har förlåtit men det betyder inte att såren är läkta ännu

Bearbetning pågår!
Jag känner mig tacksam idag!

Inga kommentarer: