torsdag 26 juli 2012

Ett litet steg i taget

Det är skönt att se saker och ting som jag inte sett - eller omedvetet hindrat mig från att se - det är ända sättet för mig att på rikigt gå framåt.
Jag hade inte heller kunnat ledas till dessa insikter av någon annan - för jag kan alltid ta in saker i hjärnan med förståndet men det hänger inte alltid med in i hjärtat och själen.

Det gör ont - och det har jag sagt förr att se saker om sig själv - men det är viktigt för att bli stark
och då stark på rätt sätt
Förr var jag stark men jag utnyttjades hemsk av alla (jag har inte haft så många förhållanden att jag kan hålla mig till män)  men det omedvetna tillät mig inte se det - och det lät mig fortsätta att tillåta det också
Alltså jag tillät att andra betedde sig illa mot mig

När jag sedan började inse att de gjorde det - så måste jag säga att det egentligen var väldigt tydligt - och jag kunde sätta gränser
men med gunnar var det inte tydligt - han var för falsk, för duktig på det han gjorde - och jag lurades att tro att han var annorlunda
men tyvärr var han en varg i fårakläder
de andra var bara småvargar som tog för sig för de kunde - inget annat

gunnar lurade mig att tro att han var bra rakt igenom

och jag ville tror det så när magkänlan sa att något var fel så valde jag att säga - nej vänta och se det kommer att visa sig att magkänslan är fel
Hm ?

Ja, ja
Mina val var fel vad gäller den där historien

Men jag tror fortfarande inte att min kärlek till gunnar är fel - eller att han faktiskt blev kär i mig
jag tror att vi var rätt för varandra
men jag kunde inte hantera MIG själv rätt - och han hade sina problem som bara göddes av min oförmåga att ta hand om mmig själ

Jag dömmer inte mig - eller att det var mitt fel att gunnar gjorde som han gjorde
jag ser bara på situtationen som den var

Det som är menat - kommer att ske!

Inga kommentarer: